Dopravní situace v průmyslové zóně bohužel není dlouhodobě řešena. Vozidla vedle podniku Maso Planá jsou zaparkována na krajnicích a zabírají veřejný prostor, který by měl sloužit i k pohybu chodců a cyklistů. Současný rozvoj průmyslové zóny vyžaduje nastavení jasných a závazných pravidel pro zdravý rozvoj této části města.
Na jednání zastupitelstva města 7. září jsme podali návrh usnesení na zadání studie dopravy v klidu, tedy pro parkování a odstavování vozidel, v průmyslové zóně. Vůbec nám nešlo o odrazení či brždění investorů, ale o preventivní určení jasných a jednotných pravidel ve vztahu obec - investoři. Odborníky zpracovaná studie by měla zformulovat pravidla pro projektování místních komunikací v průmyslové zóně a jejich napojení na veřejné komunikace tak, aby investoři byli povinni vytvářet dostatečný prostor pro umístění chodníků, pruhu pro cyklisty, prostoru pro zeleň a případné bezpečnostní prvky. Tato studie dopravy měla sloužit jako podklad k úpravě závazných pravidel v územním plánu města, kterými se řídí investoři, i k určení potřebného počtu parkovacích stání pro jednotlivé stavby na území průmyslové zóny. Měla být jednotným podkladem pro všechny složky administrativy vyjadřující se k řešení dopravy. Ve vztahu k investorům představuje jasné požadavky místní správy a nás, obyvatel Plané nad Lužnicí.
O potřebě zadat tento problém odborníkům jsme ostatní zastupitele nepřesvědčili. Návrh pana starosty, který byl nakonec přijat většinou, stanovuje, že pravidla pro investory bude navrhovat rada města a to v termínu, který sama uzná za vhodný. Malým krůčkem vpřed bylo aspoň to, že jsme přiměli ostatní zastupitele k úvahám o tomto vážném problému.
Jiří Rangl
Níže uvádím znění našeho návrhu na 13. jednání zastupitelstva města: